Prosím čekejte...
Nepřihlášený uživatel

Studuj v Litvínově

iduzel: 76162
idvazba: 93945
šablona: novinka
čas: 8.9.2024 02:27:08
verze: 5476
uzivatel:
remoteAPIs:
branch: trunk
Server: 147.33.89.150
Obnovit | RAW
iduzel: 76162
idvazba: 93945
---Nová url--- (newurl_...)
domena: 'studuj-v-litvinove.vscht.cz'
jazyk: 'cs'
url: '/novinky/76162'
iduzel: 76162
path: 8549/70668/70672/72717/72718/8549/70668/70672/72717/72728/72730/1/12984/12985/12988/12994/68227/1/12984/12985/12988/13039/32088/76162
CMS: Odkaz na newurlCMS
branch: trunk
Obnovit | RAW

Stáž indických studentů

MwAA
Stáž indických studentů
Desetidenní stáž studentů z lékařské a technické NIMS University z indického Džajpuru.Publikovano: čt 22.02.2024 10:32:00Datum konani: čt 15.02.2024Ing. Renata Prokopová

V listopadu se uskutečnila desetidenní stáž studentů z lékařské a technické NIMS University z indického Džajpuru. která byla velmi zajímavá nejen pro stážistky, ale i pro všechny, kteří jsme se o ně „starali“. Kromě školitelů z Tréninkového centra a zástupců ze společnosti ORLEN UniCRE, jsme měli tu čest také my, studenti z Univerzitního centra VŠCHT v Litvínově. Byli jsme nejen průvodci, ale i překladatelé. Navázali jsme přátelské vztahy a dokonce jsme trávili společný čas i mimo plánovaný rozvrh, kdy jsme se například zúčastnili tréninku týmu HC Verva Litvínov, nebo společně zašli „na jedno“…

Stáž z pohledu lektora

Ondřej Černohorský, specialista Tréninkového centra

 Jak konkrétně jste uzpůsobili školicí program, aby odpovídal specifickým potřebám a očekáváním indických vysokoškolských studentů? Nejprve jsem vysvětlil dané stanoviště, v mém případě cvičnou jednotku pro praktický trénink operátorů, a poté se jich zeptal, co by pro ně bylo zajímavé si na ní zkusit. Dal jsem jim na výběr dva scénáře. Vzhledem k tomu, že jsme měli na cvičnou jednotku dva pracovní dny, vybrali si oba, takže si mohli vyzkoušet najíždění, provozování i odstavování cvičné jednotky v provozu i na velínu. Máte zpětnou vazbu od studentů, co je v rámci absolvovaných školení nejvíce překvapilo? Jednalo se o studenty technických oborů, takže pro ně bylo vše nové a zajímavé. Myslím, že největším zážitkem pro ně bylo lezení po žebříku. Chtěli po něm vylézt až do nejvyššího patra cvičné jednotky a následně slezli i zpátky dolů. Nikdo z nich dosud po žebříku nelezl, takže bylo zábavné sledovat jejich nadšení, když to dokázali. Co nejdůležitějšího jste se snažili studentům „předat“, aby si odnesli do budoucího profesního života? V průběhu stáže na cvičné jednotce jsem se hodně ptal a snažil se je vést k tomu, aby o získaných poznatcích přemýšleli a logicky si odvodili důvod určitých manipulací na zařízení nebo zkusili přijít na další navazující činnosti. Byli velmi bystří, vše jim stačilo jednou ukázat a vysvětlit a už si to pamatovali a uměli získané informace používat. Obohatila vás jakožto lektora tato zkušenost se školením zahraničních studentů? Určitě ano, kvůli překladu do angličtiny jsem se musel snažit vysvětlovat vše jednoduše tak, aby to pro ně bylo srozumitelné. Ukázalo se, že jazyková bariéra není problém, když jsou posluchači pozorní a zajímají se o problematiku. Je to pozitivní zkušenost a těším se, že nás navštíví i další zahraniční studenti.

Stáž z pohledu studentů

Na otázky kolektivně odpovídala pětice studentů – Ishminder, Tanya, Vishesh, Piyush a Vidhun.

Jaké jsou vaše celkové dojmy ze stáže a které aktivity nebo školení pro vás byly nejzajímavější? Školení byla opravdu velmi zajímavá. Absolvovali jsme ukázku o hašení požárů, školení o obsluze jednotky a trenažérech pro výcvik operátorů DCPD. Bylo to pro nás velmi poučné. Zajímavý byl zejména výcvik v hašení požárů, který jsme absolvovali poprvé, a také lezení po žebříku na cvičné jednotce bylo docela vzrušující. Jaké konkrétní nabyté znalosti se vám jako studentům technických oborů nejlépe hodí k vašemu akademickému studiu? Jako studenti technických oborů jsme shledali, že trenažér DCPD velmi souvisí s naším akademickým studiem. Naučil nás, jak pomocí simulátoru ověřit účinnost procesu před jeho skutečným provedením, což nám pomohlo vyhnout se případným ztrátám. Dozvěděli jsme se také, jak úzce simulátor odráží originální jednotku DCPD, například při eliminaci rizika selhání součástky. Jaké praktické zkušenosti s výcvikem obsluhy považujete za nejpřínosnější pro své budoucí vědecké a výzkumné projekty? Školení operátora bylo velmi přínosné pro pochopení vztahu mezi softwarovými a hardwarovými součástmi jednotky. Mimo jiné nás naučilo, jak ručně regulovat průtok kapalin a jak software ovládá některé ventily. Pro náš budoucí výzkum a projekty nyní lépe rozumíme tomu, jak podobné komponenty ovládat. Jaké jsou podle vás hlavní rozdíly mezi teoretickým a praktickým školením, které jste zde absolvovali? V teorii destilace se učíme o tom, jak teploty varu složek ve směsi závisí na teplotě a tlaku. V praxi však vidíme, že účinnost destilace závisí kromě teploty a tlaku na několika dalších faktorech, jako je například průtok refluxu.

Archiv novinek

17
MwAA
08
09
18
19
04
06
05
03
07
20
22
21
10
14
12
16
11
15
13

Aktualizováno: 22.2.2024 10:34, Autor: Ing. Renata Prokopová

A BUDOVA A Technická 5, Praha 6
B BUDOVA B Technická 3, Praha 6
C BUDOVA C Studentská 6
2 STUDENTSKÁ KAVÁRNA CARBON
V Záluží 1
Litvínov 1
436 01 Litvínov
zobrazit plnou verzi